کد خبر: 1218816
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۵/۱ میلیون نفر گردشگر سلامت وارد کشور شده‌است، گفت: امروزه ۳۰۰ مرکز درمانی کشورمان می‌توانند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه کنند. 
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۵/۱ میلیون نفر گردشگر سلامت وارد کشور شده‌است، اظهار کرد: تعداد مراکز درمانی کشور که مجوز پذیرش گردشگر سلامت داشته‌اند دو برابر شده و امروزه ۳۰۰ مرکز درمانی کشورمان می‌توانند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه کنند. 
وی با اشاره به ارتقای وضعیت پرونده الکترونیک سلامت در دولت سیزدهم افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم ۱۰ درصد نسخ الکترونیک بود، اما امروزه این آمار به بالای ۹۰ درصد رسیده‌است و تمام مراکز بهداشتی دارای پرونده الکترونیک هستند که تمام اطلاعات ثبت و تجزیه و تحلیل می‌شود. 
وی اضافه کرد: یکی از اهدافی که در این دولت وجود داشت، ارتقای دیپلماسی سلامت با کشور‌های دوست بوده‌است؛ با ۲۰ نفر از وزرای بهداشت کشور‌های مختلف مذاکره دوجانبه داشته‌ایم و بسیاری از توافقات انجام‌شده باعث‌شده دارو و تجهیزات پزشکی تولید ایران در سایر کشور‌ها مانند سوریه و عراق و امریکای جنوبی به رسمیت شناخته شود. 
عین‌اللهی با بیان اینکه امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه به اذعان سازمان‌های بین‌المللی و سازمان جهانی بهداشت، مربوط به جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: کشور ما علاوه بر کنترل بیماری‌های واگیر بسیار موفق بوده و در کشور کمتر می‌توانید فلج اطفال یا بیماری‌های مسری را مشاهده کنید و همه درمان‌های فوق‌تخصصی با دستگاه‌های پیشرفته در داخل کشور انجام می‌شود. 
وی گفت: امروزه نزدیک به ۷ هزار دانشجوی خارجی از کشور‌های مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حال تحصیل هستند. 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۹۹ درصد دارو‌های موردنیاز در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: ۵۰ درصد مواد اولیه دارو را نیز در داخل کشور تولید می‌کنیم که با همت شرکت‌های دانش‌بنیان این میزان تولید افزایش خواهد یافت؛ همچنین ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود. 
عین‌اللهی با بیان اینکه تعداد شرکت‎های دانش‌بنیان حوزه سلامت در دولت سیزدهم به ۱۴۰۰ شرکت افزایش یافته‌است، بیان کرد: حدود ۱۵ پارک علم و فناوری در کشور ایجاد کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار